ویژه نامه شماره ۶ (شهادت حضرت زهرا)

اي اميد آخرين فاطمه

اي نگار دلنشين فاطمه

کي بگيري انتقام فاطمه

پرکني عالم ز نام فاطمه

فاطمه آن علت کل وجود

منتظر باشد به آن روي کبود

کي ز رويش رنگ نيلي مي بري

کي ز دلها داغ سيلي مي بري

آوري کي بهر آن مادر دوا

کي دهي بشکسته پهلو را شفا

مادرت غمديده و دل بيقرار

مي کشد بهر ظهورت انتظار

قد کمان جويد تو را آن مام پاک

گرچه جسم اطهرش غلتد بخاک

عالم هستي فداي خال تو

فاطمه در کوچه ها دنبال تو [1]

[1] نغمه هاي فاطميه، ص 17.

 

 

ای آفتاب عمر

تا تو بیایی انتظار را قاب میکنم و بر لوح دلم می کوبم. فریاد را حبس میکنم و به سکوت اجازه حضور می دهم. در نبود تو جام تلخ فراق را سر میکشم و سر به دوش هجران می نهم و برای آمدنت دعا می کنم. به امید آنروز، هزار و صد و چهلمین شمع را روشن می کنیم و منتظرت می مانیم.

 

نظر به مقصد جان هر انسان

السلام عليك يا داعى الله و ربّانى آياته

سلام بر تو اى خواننده خلق به سوى حق و اى پرورش گر آيات خداوند

اين جمله كه نخستين سلام خاص بر آن وجود مقدس است دارای دو صفت از اوصاف كمال حضرتش مى باشد:

1- داعى الله و 2- ربّانىّ آياته

صفت اول داعى الله است به معنى دعوت كننده، يعنى اى كسى كه بندگان خدا را به سوى خدا مى خوانى و دعوت مى كنى.از اين رو كه نخستين سلام به عنوان داعى الله ذكر شده استفاده مى شود كه مقام دعوت به سوی حق برترين مقامى است كه حضرتش داراست؛ زيرا اين مقام در بردارنده كمالات بسيارى است كه در سايه آن مقامات و كمالات، خداوند اين مقام را عنايت مى فرمايد. داعى الله كسى است كه از جهل و خطا و لغزش و نادانى محفوظ و مصون است. همچنين داعى الله بايد عالم بالله باشد نتيجتاً از خود اين جمله مى توان مقام عصمت و قداست و علم وآگاهى مطلق آن حجّت مطلقه حقّ و داعى الله مطلق را استفاده كرد.

صفت دوم در اين سلام، ربّانى آياته مى باشد.در كشّاف آمده است كه ربّانى كسى است كه تمسّكش به دين و اطاعت خداى تعالى  محكم و شديد باشد. در قاموس، خداپرستِ خداشناس را ربّانى گويند. مقصود كسى است كه علمش موهبتى است و حق  تعالى فرمان يادگيرى از وى را داده باشد يا آنكه راسخ و پابرجاى در علم است يا كسى كه جز خدا چيزى در طلب علم در نظر ندارد يا كسى كه به دين خدا پاى بند است.

سلام بر تو اى كسى كه از همه بيشتر خدا را نشان مى دهى.

آخرين احتمالى كه در معناى اين جمله به نظر مى رسد اين است: سلام بر تو اى ربّانى، اى نشانه خداگونه، اى آيه هستى، نشانه هستى و اى مخلوق هستى.

 (تو مخلوقى هستى كه از خالق نشان دارى؛ تو خدا را نشان میدهى. خدا كه ديده نمى شود. او با هيچ كدام از حواس ظاهرى و باطنی                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 اطنى درك نمى گردد. بايد تو را ديد كه وجه اللهی؛ با تو سخن گفت كه اُذُن اللهى؛ از تو حرف شنيد كه لسان اللهى. اين جا قلم در مى ماند كه چه بنويسد تا از دائره و مرز بيرون نرود و سرشكسته نگردد! )

منبع: كتاب سلام بر پرچم افراشته «تأليف:سيد مجتبى بحرينى» 

 

جانم بگیر و صحبت جانانه ام ببخش!...

سوالات ما و پاسخ هاي کتاب الهي!

باز شب و روز جمعه اي ديگر از راه رسيد و دل ما ياد بهار انتظار کرده است و تمنّاي حضور تو بار ديگر در جانمان شعله مي کشد و عقلمان با پرسش هاي آخر الزماني سرخ مي گردد، ولي پاسخ جز از ناب ترين سرچشمه ها يعني قرآن نجوييم. اينک سوألات ما و پاسخ هاي کتاب الهي!

وظيفه ما در قبال امام زمان عليه السلام چيست؟

خداوند مي فرمايد:«قُل لا أسئلُکُم أجراً إلَّا المَوَدَّةَ فِي القُربي[1].» براي ادای مزد رسالت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به «القربي» (که امام زمان عليه السلام است) مودّت کنيد. مودّت يعني محبت همراه با اطاعت که نياز به معرفت دارد. پس الان در قبال امام زمان عليه السلام بايد هم معرفت کسب کرده و آن حضرت را بشناسيم و هم از آن حضرت اطاعت کنيم.

زنده ماندن امام زمان عليه السلام تاکنون چگونه امکان دارد؟

1- خداوند در مورد حضرت يونس عليه السلام مي فرمايد:«فَلَولا أَنَّهُ کانَ مِنَ المُسَبِّحين لَلَبِثَ في بَطنِه إِلي يَومِ يُبعَثونُ[2].» اگر يونس از تسبيح کنندگان نبود در شکم ماهي تا قيامت مي ماند.وقتي خداوند مي تواند يونس را تا قيامت در شکم ماهي زنده نگه دارد، زنده نگه داشتن امام زمان عليه السلام نيز براي او امري ممکن است.

2- اصحاب کهف سيصدو نه سال در غار زنده ماندند «وَ لَبِثوا في کَهفِهِم ثَلاثَ مِائَةَ سِنينَ وَزدادوا تِسعاً[3].»

حسن یوسف، ید بیضاء، دم عیسی داری                             آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری[4]

[1]سوره شوری،آیه23

[2]سوره صافات،آیه143و144

[3]سوره کهف،آیه25

[4] ولايت تکويني.

 

گناهان را مي‌بخشم!

كلاهبرداری مدّعي شد به خاطر دو بار ارتباط در هفته با امام زمان عليه السلام مي‌تواند مشكلات گرفتاران را حل كند و عاقبت با دروغ‌هاي خود باعث شده بود، زندگي چند زوج كه براي حل مشكلشان به او مراجعه كرده بودند به طلاق منجر شود. نكته جالب اينكه يكي از شاكيان گفته بود: «براي بخشش گناهان خود پيش متهم رفتم كه او 20 ميليون تومان براي زكات گناهانم از من گرفت تا به خاطر ارتباطش با امام زمان عليه السلام باعث شود گناهانم بخشيده شود.» تجسس‌هاي پليس نشان داد كه اين فرد هر دو ماه يك بار مخفي گاه خود را تغيير مي‌داد و در شهرهاي شمالي كشور، كرج و اصفهان فعاليت داشت و در حالي كه تعداد شاكيان او به بيش از 20 نفر رسيده بود، سرانجام در هتل لاله تهران دستگير شد.

منبع: مجله سبز

 

سَلامٌ هِیَ حَتّی مَطلَعِ الفَجر

فاطمه و مهدي در سوره قدر

 امام صادق عليه السّلام فرمودند:«ليلةٌ» در «إِنا أَنزَلناهُ في لَيلُةِ القَدر»، فاطمه سلام الله علیها است؛ و قدر، خداوند. پس کسي که حضرت زهرا سلام الله علیها را آنگونه که سزاوار است بشناسد شب قدر را درک کرده است؛ و همانا او را فاطمه ناميدند، چرا که مردم نمي توانند او را بشناسند[1]. در ادامه حديث چنين آمده است: «لَيلَةُ القَدرِ خَيرٌ مِن اَلفِ شَهر» يعني او بهتر از هزار مؤ من است؛ او مادر مؤمنين است، «تَنَزَلُ المَلائکةُ (ملائکه نازل مي شوند)» مراد از ملائکه مؤمنان هستند، که علم آل محمد صلّي اللّهُ عليه وآله و سلّم را فرا مي گيرند و مراد از«الروحُ القدس»، فاطمه سلام الله علیها است و «حَتّي مَطلَعِ الفَجر» يعني تا زماني که قائم عليه السّلام ظهور کند[2] .

شباهت هاي حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت مهدي عليه السّلام

حضرت زهرا سيده النساء و حضرت مهدي سيد الخلق است.

حضرت زهرا مظهر آيه نور و حضرت مهدي نور آل محمد است.

حضرت زهرا نور اهل آسمان و حضرت مهدي نور اهل زمين است.

حضرت زهرا و حضرت بقيه اللّه هر دو کوکب دري هستند.

حضرت زهرا و حضرت مهدي هر دو فرياد رس هستند.

حضرت زهرا و حضرت مهدي هر دو در شکم مادر سخن گفتند.

حضرت زهرا و حضرت مهدي شفيع مؤمنان در قيامتند.

حضرت زهرا و حضرت مهدي هر دو مظلوم واقع شدند.

هر دو به زائران امام حسين علیه السلام عنايت ویژه دارند.

پيامبر به حضرت زهرا و حضرت مهدي علاقه ویژه دارند.

خلقت هستي طفيل هست او                               چرخ مي چرخد به ميل دست او

ليله القدر است و مخفي قدر او                               شرح ها دارد علوم صدر او [3] .

 [1] بحارالا نوار، ج 43، ص 63، ح 58.

 [2] تفسير فرات، چاپ، داودي ص 218 و چاپ، موسسه نشر، ص 581.

 [3] دليل آفتاب، ص 18.

 

دلنوشته

لیوان آب

صدای زیبای آبشار نقره ای را با همین گوشهای تیزم می شنوم،گویی قطره قطره اش برایم حکم دریا دارد.صدایش کردم، آمد و برایم یک جام از آب گوارا آورد.

گفتم: مگر خودت تشنه نیستی.

گفت: ما؟

ما سیرابیم تو هنوز رودخانه دلت کویر است.

لیوان را گرفتم... نوشیدم... گوارا بود...به دلم نشست...خود را در اوج دیدم...راضی شدم.

ناگهان دیگر صدایی نشنیدم، نگاه کردم...افسوس همان قطرات آب را هم دیگر ندیدم، خدایا چه شد؟ تنها شدم؟

مگر میشود سیراب شوم و دیگر آب نبینم، نکند مرا خواب کرد؟ به کجا رفت؟ صدایی شنیدم... به سویش دویدم، آری... آری... این همان آبشار است. لیوانی در کنار سنگریزه های آبشار دیدم، منِ سیراب شده از فرطِ تشنگی شتابان دویدم آنقدر که به زمین خوردم، یا علی گفتم ... به آرامی دستم را گرفت، بدنم سرد شده بود.

گفتم: کیستی؟

با لبخند گفت: همانم که در انتظارش کنار جاده سرنوشت نشسته ای.

گریستم... منِ بی لایق در عطش بودم.

مهربان گفت: پاک است دلِ کوچکت ولی در اوج نگذار آلوده شود. می دانم ... خراب کردم ... اما چگونه؟ آیا میشود؟

گفت: زود باش صدایم کن.

اشک در چشمانم حلقه بست. نمی توانستم، دیگر صدایی نداشتم.

گفت: صدایت رسید.

پرسیدم: عشق، عشقم را چه کنم؟

گفت: عاشق باش،آنگونه که هستی. بر سر سجاده ی عشق بسیار صبر کردن، تنها نیمی از قطره آبی است که تو آن را نوشیدی.

با تمام وجود گفتم: پس منتظر می مانم.

یاس سفید

 

چرا درباره غیبتِ من کتاب نمی نویسی؟!

هنوز نوای هل من ناصر ینصرنی امام زمان به گوش می رسد...

«شیخ صدوق می گوید: شبى در خواب ديدم كه در حال طواف خانه خدا و در دور هفتم، در كنار حجرالاسود بودم. بر آن، دست مى‏ماليدم و آن را مى‏بوسيدم و مى‏گفتم: «امانتم را رساندم و پيمانم را وفا كردم، تو شاهد بر وفاى من باش. ناگهان دیدم که حضرت ولی عصر علیه السلام بر درگاه کعبه ایستاده اند. با فكرى مشغول و خاطرى پريشان به ايشان نزديك شدم. سلام كردم و ایشان جواب فرمود. سپس فرمود: چرا كتابى درباره غيبت من نمى‏نويسى تا تو را از اين غم برهاند؟ گفتم: اى فرزند رسول خدا! مطالبى دراین باره نوشته‏ام. ایشان فرمود: آنها آنگونه که من می خواهم نیست، تو را امر مى‏كنم كه كتابى در موضوع غيبت بنویسی و غيبتهاى انبياء خدا را نیز در آن بیاوری. پس آن حضرت رفت. از خواب بيدار شدم و به دعا و گريه و زارى آن شب را به صبح رساندم. صبح همان روز به قصد اطاعت امر ولى خدا، شروع به تاليف اين كتاب نمودم.»

نام کتاب: کمال الدین و تمام النعمة

نام مؤلف: شيخ صدوق ابو جعفر محمد بن علي بن حسين بن بابويه القمي

مترجم: منصور پهلوان

 

مسابقه

سه نام از اسامی امام زمان علیه السلام که نام نماز است چیست؟

شرکت کنندگان محترم:

جواب مسابقه را با ذکر مشخصات دقیق خود، تا حداکثر پایان خردادماه به شماره 09135334251 اس ام اس کنید.

به برندگان مسابقه به قید قرعه جوایزی اهدا می گردد.  

 

پل ارتباطی

و تو ای رهگذر از پلِ دلِ کوچکِ ما، نامه های پر مهرت را برایمان همراه با پیشنهادهای زیباتر و درد دل های گویاتر مرهم ده. باشد که ما بتوانیم لااقل گوشه ای از این همه کرامات را سپاسگزاری کنیم. از خدا می خواهیم که در کنار دلهای شما ویژه نامه ای کوتاه ولی پر محتوا داشته باشیم،هر آنچه در دلمان سنگینی می کند برای شما که بهترینید بگوییم و از شما بی نهایت ها، کبوترانی می خواهیم بی پر و بال ولی مشتاق به پرواز ........

باشد که بتوانیم لایق گفتن تنها کلمه ای از مهر، در حضور حضرت باشیم.

آدرس وبلاگ:       www.shamimzohoor.blogfa.com

پست الکترونیکی:shamim_zohoor52@yahoo.com

shamim.zohoor52@gmail.com

شماره تماس:                             09135334251

 

پیامک

بیاییم برای زیباتر شدن لحظه های بارانی مان شور عشقش را در پاییز چشمانمان جاری کنیم تا قطره قطره های اشکمان به روی زبانمان جاری باشد و مدام پیامهای دلمان را به سویش روانه کنیم. شاید شما هم با گفتن نقطه ای از مهر و عشقی که در رگهای وجودتان جاری است بتوانید در این عشق ما را یاری کنید. منتظر سخنان شیرین شما هستیم.

شما می توانید در خانه ی شمیم ظهور انتخابی بهتر باشید.

شماره ارسال اس ام اس 09135334251

 

به خدای کعبه می سپارمت و سبد سبد نرگس و یاس، چشم به راهت میکنم.

 

این تمام چیزی بود که می توانستیم نه تمام آنچه که می خواستیم.

 

کاری از گروه بهانه های انتظار

آدرس وبلاگ: www.shamimzohoor.blogfa.com

پست الکترونیکی:shamim_zohoor52@yahoo.com

shamim.zohoor52@gmail.com

شماره تماس: 09135334251